01 lipca 2020 12:07
Od 1 lipca można składać wnioski w formie elektronicznej, a od 1 sierpnia w formie papierowej.
300 zł – tyle wynosi jednorazowe wsparcie dla ucznia rozpoczynającego rok szkolny.
Od dziś rodziny mogą składać wnioski online o świadczenie z programu „Dobry Start”.
Program obejmuje dzieci wychowujące się zarówno w rodzinach, jak i te przebywające w pieczy zastępczej.
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka (czyli osoba, która sprawuje faktyczną opiekę nad dzieckiem i wystąpiła do sądu o adopcję tego dziecka), a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Wnioski o świadczenie dobry start od 1 lipca rodzice mogą składać drogą elektroniczną przez ministerialny portal www.empatia.mrpips.gov.pl ,
bankowość elektroniczną lub portal usług elektronicznych ZUS https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi
Przyjmowanie wniosków papierowych rozpocznie się 1 sierpnia. Miejscem składania i realizacji wniosków dla mieszkańców Gminy Gołuchów będzie Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gołuchowie ul. Lipowa 1, 63-322 Gołuchów.
W przypadku rodzin zastępczych wnioski należy składać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pleszewie ul. Kazimierza Wielkiego 7A, 63-300 Pleszew.
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września.
Uwaga! Jeśli chcesz otrzymać wsparcie, wniosek należy złożyć najpóźniej do 30 listopada. W przeciwnym razie prawo do świadczenia dobry start przepadnie.