Wiadomości

14 września 2021 13:07 | Wiadomości

Nabór wniosków na usuwanie azbestu na rok 2021

Wójt Gminy Gołuchów informuje, iż w dniu 09.09.2021 r. Zarząd Powiatu w Pleszewie podjął Uchwałę nr LXXXVIII/193/2021, w sprawie przyjęcia Regulaminu realizacji zadania p.n.: „Usuwanie azbestu z terenu Powiatu Pleszewskiego”. W związku z powyższym w dniu 15 września 2021 r. rusza nabór wniosków na realizację Programu. Zadanie będzie realizowane w dwóch etapach, tj. I etap w terminie do dnia 30.11.2021 r. oraz II etap w terminie do dnia 31.10.2022 r. Formularze wniosków oraz regulamin są do pobrania w urzędach gmin, w Starostwie Powiatowym w Pleszewie oraz na stronach internetowych Urzędów. Usługa obejmuje odbiór, pakowanie, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest. Finansowanie nie obejmuje pokrycia kosztów związanych z zakupem i montażem wyrobów zastępujących wyroby z azbestu. Wnioskodawca w trakcie zgłoszonego naboru może złożyć tylko jeden wniosek. Podstawą do usunięcia z nieruchomości wyrobów zawierających azbest jest złożenie wniosku przez właściciela nieruchomości do właściwego terytorialnie Urzędu Gminy. Wnioski będą rozpatrywane przez Starostwo Powiatowe w Pleszewie według kolejności wpływu pod kątem możliwości finansowych, w ramach zabezpieczonych środków na realizację zadania. Realizacja wniosków złożonych przez podmioty zakwalifikowane do pomocy de minimis w rolnictwie, uzależniona będzie od wysokości wykorzystanego krajowego limitu skumulowanej kwoty pomocy de minimis w rolnictwie. Program realizuje Powiat Pleszewski we współpracy z gminami Pleszew, Dobrzyca, Chocz, Czermin, Gizałki i Gołuchów.

Wójt
Marek Zdunek

Przeczytano: 824 razy.

Wydrukuj

Do góry