03 lipca 2024 15:00 | Pozyskane środki z UE
Gmina Gołuchów uzyskała dotację z Unii Europejskiej na realizację projekt pn. „Wzmocnienie systemów cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Gminy w Gołuchowie w ramach realizacji konkursu grantowego pn.: „Cyberbezpieczny Samorząd””.
Projekt polega na zmodernizowaniu/zbudowaniu infrastruktury informatycznej, a także kompetencji pracowników w Urzędzie Gminy w Gołuchowie oraz jednostkach podległych: Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej i Gminnym Zespole Ekonomiczno-Administracyjny Szkół, w celu zapewnienia sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania systemów informatycznych, jak również zwiększenia poziomu ochrony procesów/informacji, w tym danych wrażliwych.
Realizacja grantu obejmuje działania w 3 obszarach:
1. obszar organizacyjny – dotyczy m.in. opracowania audytów i dokumentacji SZBI oraz ich wdrożenie;
2. obszar kompetencyjny – dotyczy przeszkolenia kadry;
3. obszar techniczny – dotyczy zakupu sprzętu m.in. serwer logów, Network Attached Storage NAS, generatora prądu, UPS, dysków na potrzeby podtrzymania kopii bezpieczeństwa, oprogramowania, w tym oprogramowania SIEM Security Information and Event Management,
Efektem końcowym projektu będzie zapewnienie cyberbezpiecznej realizacji usług publicznych oraz zagwarantowanie możliwości szybkiego wykrywania, reagowania i zapobiegania cyberzagrożeniom.
Wartość projektu : 737 754,00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 557 814,28 zł
FunduszeUE #FunduszeEuropejskie