24 lutego 2022 15:11 | Wiadomości
Na podstawie art. 16 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych strażakowi ratownikowi OSP przysługuje świadczenie ratownicze (corocznie waloryzowane) z tytułu wysługi lat w OSP w wysokości 200 zł. Prawo do tego świadczenia przysługuje strażakowi ratownikowi OSP, który czynnie uczestniczył jako członek OSP w działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych (wymagany bezpośredni udział co najmniej raz w roku) - przez co najmniej 25 lat (w przypadku mężczyzn) oraz 20 lat (w przypadku kobiet). Przy naliczaniu okresu czynnego uczestnictwa w działaniach ratowniczych nie jest wymagane zachowanie ciągłości wysługi lat w OSP. Świadczenie ratownicze przyznaje się na wniosek zainteresowanego złożony do komendanta powiatowego (miejskiego) PSP – tj. organu przyznającego, właściwego dla siedziby jednostki OSP. Prawo do tego świadczenia przysługuje po osiągnięciu przez mężczyznę 65 roku życia, a przez kobietę 60 roku życia. Świadczenie wypłaca Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA.
Ważne:
Komenda Państwowej Straży Pożarnej w Pleszewie prosi o wypełnianie wniosków oraz oświadczeń w sposób czytelny lub elektroniczny i ich wydrukowanie.
Przed złożeniem dokumentów do Komendanta PSP w Pleszewie, wypełnione dokumenty należy przedłożyć w Urzędzie Gminy w Gołuchowie w celu potwierdzenia przez Wójta Gminy.
Więcej informacji udziela Komenda PSP w Pleszewie ul. Słowackiego 19 pod nr telefonu – tel. 47 77 18 907, 47 77 18 900.
Przed złożeniem kompletu dokumentów (wniosku oraz oświadczeń świadków) do PSP w Pleszewie, należy umówić się z pracownikiem komendy pod numerem telefonu: 47 77 18 907
Załączniki: Wzór wniosku o przyznanie świadczenia określa rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 lutego 2022 roku w sprawie wniosku o przyznanie świadczenia ratowniczego (Dz.U. poz. 316).
Dokumenty, które należy złóżyć do PSP w Pleszewie: