22 kwietnia 2022 10:50 | Wiadomości
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10-tego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się począwszy od miesiąca w którym nastąpiła zmiana. W przypadku zgonu czas na dokonanie zmiany deklaracji wynosi 6 miesięcy. Szczególnie istotne jest, aby pamiętać o zgłoszeniu do „systemu śmieciowego” nowo narodzonych dzieci. Sam meldunek dziecka nie zwalnia z obowiązku złożenia nowej deklaracji odpadowej. Z chwilą zamieszkania na nieruchomości, dziecko powinno zostać ujęte w deklaracji. O obowiązku szczególnie przypominamy tym rodzicom, którzy zameldowali swoje dzieci, a nie zmienili swojej deklaracji. Apelujemy o aktualizowanie danych zgłoszonych do „systemu śmieciowego”, gdyż konsekwencją niezgłoszenia wszystkich osób zamieszkujących na posesji może być konieczność uiszczenia zaległej opłaty śmieciowej nawet do 5 lat wstecz. Więcej informacji można uzyskać w pok. nr 1 Urzędu Gminy w Gołuchowie nr tel. 62 7696966.