Wiadomości

31 lipca 2023 15:40 | Wiadomości

Wprowadzono zmiany w sposobie szacowania strat spowodowanych suszą w 2023

Uwaga Rolnicy, wprowadzono zmiany w sposobie szacowania strat spowodowanych suszą w 2023 r !!! – zmiana terminu składania wniosków
Podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w gospodarstwie rolnym jest złożenie przez poszkodowanego producenta rolnego wniosku za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”. Złożenie ww. wniosku jest KONIECZNE do uzyskania w późniejszym czasie protokołu lub kalkulacji strat wygenerowanych automatycznie przez aplikację.
Rolnik, który chce mieć przeprowadzone dodatkowe szacowanie szkód przez Komisję może to zgłosić w tut. Urzędzie. Wypełniony wniosek należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Gminy w Gołuchowie lub w pok.  nr 4 w terminie do dnia 15.09.2023 r. (zmiana)
Zgodnie z obowiązującymi przepisami „Komisja powinna oszacować szkody spowodowane przez suszę w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku przez producenta rolnego, nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschodów upraw.
Komisje z oszacowania szkód będą sporządzać raporty oszacowania szkód, a nie protokoły”.
SZACOWANIE STRAT PRZEZ KOMISJĘ JEST CZYNNOŚCIĄ DODATKOWĄ. 
PODSTAWĄ SZACUNKU STRAT JEST ZGŁOSZENIE W APLIKACJI „ZGŁOŚ SZKODĘ ROLNICZĄ”. 

Przeczytano: 835 razy.

Wydrukuj

Do góry